• 5. ročník

        • 1.    Charakteristika vyučovacieho predmetu

               Znalosť cudzích jazykov je dnes samozrejmou výbavou ambiciózneho človeka. Cudzí jazyk ponúka učiacim sa súhrn jazykových kompetencii, ako aj kompetencie všeobecné tak, aby ich jazyková príprava efektívne zodpovedala požiadavkám moderného európskeho demokratického občana pripraveného na život v spojenej Európe. Učenie sa cudzích jazykov podporuje otvorenejší prístup k ľuďom. Komunikácia a rozvoj kompetencií v cudzom jazyku sú dôležité pre podporu mobility v rámci Európskej únie, umožňujú občanom plne využívať slobodu pracovať a študovať v niektorom z jej členských štátov. Orientácia jazykového vzdelávania na kompetencie v nemalej miere vytvára podmienky pre nadpredmetové a medzipredmetové vzťahy, ktoré pomáhajú učiacemu sa chápať vzťahy medzi jednotlivými zložkami okolia a sveta, v ktorom existujú.

                V súčasnosti majú žiaci stále viac možností uplatňovať svoje jazykové zručnosti pri hovorení, počúvaní, či už priamo cez živú osobu, alebo prostredníctvom médií.. V čase rozvoja počítačovej techniky je písanie a čítanie v anglickom jazyku medzi ľuďmi na celom svete veľmi rozšírené.

              Chápanie jazykového vzdelávania ako „vzdelávania pre život“ umožňuje každému jedincovi žiť podľa vlastných predstáv a uspokojenia. Pri učení cudzieho jazyka si žiak rozširuje horizont osobných a spoločenských hodnôt, kultúry, tradícii, obohacuje svoj každodenný svet o poznanie nového sveta, ktorý je iný a niekedy dokonca cudzí.

               Učebný predmet Anglický jazyk je pre žiakov nový, žiak získava a rozvíja uvedomene nové vedomosti a zručnosti na úrovni A1 (podľa SERR - fáza objavovania, oboznamovania sa s jazykom).  Učenie cudzieho jazyka vyžaduje rozvíjanie a upevňovanie štyroch základných zručností: písania, čítania, hovorenia a rozprávania, preto sme okrem 3 povinných hodín zaviedli ešte 1 hodinu navyše, spolu sa teda predmet vyučuje v časovej dotácii 4 hod týždenne /160 hod ročne.  

              Vyučovací proces prebieha vo vedomostne  rovnocenných skupinách s priemerným počtom žiakov 13.  Okrem klasických tried je pre výučbu cudzieho jazyka k dispozícii jedna jazyková učebňa s materiálno-didaktickým vybavením (co mome to mome).

           

          2.    Ciele vyučovacieho predmetu

          Hlavným výchovno-vzdelávacím cieľom vyučovania - osvojovania Anglického jazyka je ku koncu 5. ročníka dosiahnuť úroveň A1.1 (podľa SERR - fáza objavovania, oboznamovania sa s jazykom)..

          Učiaci sa na úrovni A1 rozvíja všeobecné kompetencie tak, aby dokázal:

          • riešiť každodenné životné situácie v cudzej krajine a v ich riešení pomáhal cudzincom, ktorí sú v jeho vlastnej krajine,
          • vymieňať si informácie a nápady s mladými ľuďmi a dospelými, ktorí hovoria iným jazykom a sprostredkúvajú mu svoje myšlienky a pocity,
          • lepšie chápať spôsob života a myslenia iných národov a ich kultúrne dedičstvo,
          • získavať uvedomene nové vedomosti a zručnosti,
          • opakovať si osvojené vedomosti a dopĺňať si ich,
          • uvedomovať si stratégie učenia pri osvojovaní si cudzieho jazyka,
          • opísať rôzne stratégie učenia s cieľom pochopiť ich a používať,
          • pochopiť potrebu vzdelávania sa v cudzom jazyku,
          • dopĺňať si vedomosti a rozvíjať rečové zručnosti, prepájať ich s poznaným, systematizovať ich a využívať pre svoj ďalší rozvoj a reálny život,
          • kriticky hodnotiť svoj pokrok, prijímať spätnú väzbu a uvedomovať si možnosti svojho rozvoja,
          • udržať pozornosť pri prijímaní poskytovaných informácií,
          • pochopiť zámer zadanej úlohy,
          • účinne spolupracovať vo dvojiciach i v pracovných skupinách,
          • aktívne a často využívať doteraz osvojený jazyk,
          • využívať dostupné materiály pri samostatnom štúdiu,
          • byť otvorený kultúrnej a etnickej rôznorodosti.

          Špecifické ciele uvádzame v rámci učebných osnov.

           

          3.    Výchovné a vzdelávacie stratégie na rozvoj kľúčových  spôsobilostí (kompetencií)

          3.1  Kľúčové kompetencie a spôsobilosti

              Kompetencie definujeme ako súhrn vedomostí, zručností, postojov a hodnôt, ktoré umožňujú osobe konať.

              Podľa Spoločného európskeho referenčného rámca pre jazyky pri používaní a učení sa jazyka sa rozvíja celý rad kompetencií. Učiaci sa využíva nielen všeobecné kompetencie, ale aj celý rad komunikačných jazykových kompetencií, ktoré spolupôsobia v rozličných kontextoch a v rôznych podmienkach. Zapája sa do jazykových činností, ktoré sa týkajú jazykových procesov, pri ktorých si vytvára alebo prijíma texty vo vzťahu k témam z konkrétnych oblastí. Pri tomto procese aktivuje tie stratégie, ktoré sa mu zdajú na splnenie úloh najvhodnejšie.   

           

          3.1.1  Komunikačné jazykové kompetencie

          Komunikačné jazykové kompetencie sú tie, ktoré umožňujú učiacemu sa konať s použitím konkrétnych jazykových prostriedkov.

          Na uskutočnenie komunikačného zámeru a potrieb sa vyžaduje komunikačné správanie, ktoré je primerané danej situácii a bežné v krajinách, kde sa cudzím jazykom hovorí.

          Jazyková kompetencia

          Učiaci sa na úrovni A1:

          • používa iba základný rozsah jednoduchých výrazov týkajúcich sa osobných údajov a potrieb konkrétneho typu,
          • má základný repertoár slovnej zásoby izolovaných slov a slovných spojení vzťahujúcich sa na dané konkrétne situácie,
          • prejavuje iba obmedzené ovládanie základných gramatických štruktúr a typov viet, ktoré sú súčasťou osvojeného repertoáru,
          • ovláda výslovnosť obmedzeného repertoáru naučených slov a slovných spojení zrozumiteľnú pre rodených hovoriacich, ktorí sú zvyknutí komunikovať s cudzincami,
          • dokáže odpísať známe slová a krátke slovné spojenia, napríklad jednoduché pokyny alebo inštrukcie, názvy každodenných predmetov, názvy obchodov a bežne používané ustálené spojenia,
          • dokáže vyhláskovať svoju adresu, štátnu príslušnosť a ostatné osobné údaje.

          Sociolingvistická kompetencia

          Učiaci sa na úrovni A1:

          • dokáže nadviazať základnú spoločenskú konverzáciu tak, že použije najjednoduchšie spôsoby vyjadrenia zdvorilosti: dokáže pozdraviť aj rozlúčiť sa, predstaviť sa, poďakovať, ospravedlniť sa, atď.

          Pragmatická kompetencia

          Učiaci sa na úrovni A1:

          • dokáže spájať slová alebo skupiny slov pomocou najzákladnejších lineárnych spojovacích výrazov, napríklad „a“ alebo „potom“,
          • dokáže zvládnuť veľmi krátke izolované a väčšinou vopred naučené výpovede, ktoré sú poznamenané mnohými pauzami, nevyhnutnými na hľadanie výrazových prostriedkov, na artikuláciu menej známych slov a na pokusy o vhodnejšiu formuláciu.

           

          3.1.2 Komunikačné zručnosti

          Komunikačné zručnosti nemožno chápať izolovane, pretože sa navzájom prelínajú a dopĺňajú (integrované zručnosti).

          Počúvanie s porozumením

          Učiaci sa na úrovni A1:

          • dokáže rozoznať známe slová a najzákladnejšie slovné spojenia týkajúce sa jeho samého, jeho rodiny a bezprostredného konkrétneho okolia, keď ľudia hovoria pomaly a jasne,
          • rozumie, ak sa hovorí veľmi pomaly a pozorne, a ak dlhšie pauzy poskytujú čas na pochopenie zmyslu,
          • rozumie jednoduchým pokynom, ktoré sú pomaly a zreteľne adresované a dokáže porozumieť krátkemu jednoduchému popisu cesty.

          Čítanie s porozumením

          Učiaci sa na úrovni A1

          • rozumie známym menám, názvom, slovám a veľmi jednoduchým vetám, napríklad na oznámeniach a plagátoch alebo v katalógoch, na pohľadniciach,
          • rozozná základné slovné spojenia v jednoduchých oznamoch z každodenného života,
          • dokáže si pri jednoduchšom informačnom materiály a krátkych, jednoduchých opisoch urobiť predstavu o obsahu, najmä ak má k dispozícii vizuálnu pomoc,
          • rozumie krátkemu jednoduchému písomnému popisu cesty.

          Písomný prejav

          Učiaci sa na úrovni A1:

          • dokáže napísať krátky osobný list alebo pohľadnicu, napríklad pozdrav z dovolenky,
          • dokáže vyplniť jednoduché registračné formuláre s osobnými údajmi ako meno, štátna príslušnosť, adresa, telefón a podobne,
          • dokáže napísať jednoduché slovné spojenia a vety o sebe a iných ľuďoch, o tom kde žijú a čo robia,
          • vie si písomne vyžiadať informácie alebo ich podať ďalej,
          • vie napísať jednoduché slovné spojenia alebo vety a použiť v nich spojovacie výrazy ako „a“, „ale“ alebo „pretože“.

          Ústny prejav

          Učiaci sa na úrovni A1:

          • dokáže komunikovať jednoduchým spôsobom za predpokladu, že jeho partner v komunikácii je pripravený zopakovať alebo preformulovať svoju výpoveď pri pomalšej rýchlosti reči, a že mu pomôže sformulovať, čo sa pokúša povedať,
          • dokáže klásť a odpovedať na jednoduché otázky z oblasti jeho základných potrieb alebo na známe témy,
          • používať jednoduché zdvorilostné formulácie ako pozdrav, lúčenie, opýtať sa niekoho ako sa má,
          • vie predstaviť seba a iných a reaguje, keď ho predstavujú,
          • rozumie každodenným výrazom, ktoré sú zamerané na uspokojenie jednoduchých konkrétnych komunikačných potrieb a vie reagovať na jednoduché informácie, ktoré sa dozvie,
          • rozumie otázkam a pokynom, jednoduchému opisu cesty, vie niekoho o niečo požiadať a niekomu niečo oznámiť.
          • dokáže využívať jednoduché slovné spojenia a ucelenými vetami opísať seba, miesto, kde žije, čo robí a ľudí, ktorých pozná.

           

          3.2  Výchovné a vzdelávacie stratégie

                 3.2.1  Spôsobilosti k celoživotnému učeniu sa

          Učiteľ

          • vedie žiakov k k schopnosti využívať svoje osvedčené stratégie učenia sa
          • prehlbuje u žiakov získané poznatky a zručnosti využívať vo vlastnom živote
          • motivuje žiakov k vyhľadávaniu, spracovávaniu a používaniu potrebných informácií

          3.2.2  Sociálne komunikačné spôsobilosti

          Učiteľ

          • vedie žiakov k uplatňovaniu komunikácie  smerujúcej k vytváraniu dobrých vzťahov s ľuďmi, s ktorými prichádza do kontaktu
          • vedie žiakov k zdokonaľovaniu ich vyjadrovacích schopností

          3.2.3  Spôsobilosti riešiť problémy

          Učiteľ

          • hodnotí prácu žiakov spôsobom, ktorý im umožňuje vnímať vlastný pokrok
          • pri zadávaní prác a výbere tém  zohľadňuje záujmy žiakov

          3.2.4  Spôsobilosti občianske

          Učiteľ

          • vedie žiakov k sebaúcte a k rešpektovaniu druhých ľudí

           

          3.3  Žiaci so špecifickými poruchami učenia a nadaní žiaci

          Vyučujúci rešpektujú závery vyšetrenia PPP. Pri práci je uplatňovaný diferencovaný prístup k žiakom so ŠPU. Tí majú dostatočný časový priestor k splneniu zadaných úloh, pri skúšaní sa kladie dôraz na slovný prejav. V písomnom prejave sú zohľadňované špecifické chyby. Individuálne sa pristupuje k hodnoteniu týchto žiakov. Podľa záverov vyšetrenia a pokynov špeciálneho. pedagóga majú títo žiaci upravené osnovy predmetu  učitelia vypracované osobitné čas. – tematické. plány s redukovaným obsahom učiva.  

          Nadaní žiaci dostávajú úlohy z rozširujúceho učiva, pracujú na dlhodobých projektoch, pracujú na seminárnych prácach,  zapájajú sa do súťaží.  

           

          4.    Stratégie vyučovania - metódy a formy práce

          Metódy a formy práce využívané na hodinách Anglického jazyka vychádzajú z komunikatívno-zážitkového modelu vyučovania. Jeho cieľom je rozvíjanie komunikačných schopností a návykov žiakov, aby získali kvalitnú jazykovú kompetenciu, t.j. schopnosť primerane reagovať v rozličných situáciách, ale rovnako aj tímovo pracovať a prezentovať získané vedomosti pri realizácii projektov v cudzom jazyku. Voľba metód závisí od obsahu učiva, cieľov vyučovacej hodiny a materiálneho vybavenia.

          Metódy a formy práce:

          Projektové - zážitkové vyučovanie,

          hranie rolí, brainstorming, asociogram,

          dialóg, anketa, korešpondencia, reťazová reakcia, diskusia,

          názorová línia, meditačné cvičenia,

           jazykové hry, pieseň, riekanky, básničky, dramatizácia, tanec,

          obrázkové príbehy, dictogloss,

          metóda sebahodnotenia, memorizácia, kompozícia,

          skupinová práca,

          práca s multimediálnym CD, internetom,

          obrázkovy diktát, fonetický nácvik, multiple-choice,

          gap-filling, čítanie v pároch, voľné písanie,

          mime games,

          čítanie a posluch s porozumením,

          minisituácie, reťazové dialógy,

          tiché čítanie, s

          amostatná práca,

          identifikácia,

          hlasné čítanie,

          odpisovanie z tabule,

          motivačný rozhovor a rozprávanie

           

          5.    Učebné zdroje

          Odborná literatúra

          Materiálne výučbové prostriedky

          Ďalšie zdroje

           

          Učebnica PROJECT  - third edition – Oxford,

           

          didaktické a metodické príručky k výučbe AJ

          PC, datavideoprojektor,

          technické vybavenie jazykového laboratória,

          CD, CD prehrávač, DVD prehrávač, softvér,

          nástenne tabule a mapy,

          kopírovacie zariadenie, USB, digitálny fotoaparát, interaktívna tabula, vizualizér, 

          farebné plagáty,  nástenky, fotografie a ilustrácie, pexesá, flash cards

          internet,

          časopisy, knižnica,

          slovníky,

          CD,  média,

          doplnkový učebný materiál pre 5. ročník, vytvorený za účelom inovácie obsahu predmetu Anglický jazyk vytvorený v školskom roku 2008/2009 (súbor 6 pracovných listov ku každej téme, metodická príručka, gramatické tabule, učebný materiál)

           

          6.    Obsah vzdelávania

          Názov lekcie

          Téma

          (počet hodín)

          Učivo: pojmy, gramatika, lexika (obsahový štandard)

          Kompetencie

          Výstupy (výkonový štandard: receptívne, produktívne zručnosti a interakcie)

          Poznámky (prierezové témy,

          medzipredmetové vzťahy- CLIL, časové korekcie)

          Opakovanie a prehlbovanie vedomostí a zručností z  3. a 4. r. (2)

          1Predstavnie

          A Ahoj (1)

           

          B V triede (1)

           

          C Čísla (1)

           

          D Ako hláskujeme (1)

           

          Kultúra  (0,5)

          CLIL (0,5)

          Opakovanie(1)

          Projekt  (2) 

          Pozdravy a predstavenie

          Nácvik výslovnosti

          Členy a, an

          Inštrukcie a pokyny

          Precvičovanie výslovnosti,

          Číslice od 0-100

          Báseň –nácvik výslovnosti

          Anglická abeceda

          Množné číslo

          Opis obrázka,  Mená a tituly

          Symboly v matematike

          Opakovanie 1.lekcie

          Práca na projekte 1, pieseň

          Žiak dokáže:

          - pozdraviť a rozlúčiť sa

          -predstaviť seba,  niekoho a predstavovať sa navzájom

          -reagovať na predstavenie -reagovať pri prvom stretnutí

          -rozumieť bežným pokynom učiteľa

          - definovať princípy použ. členov a aplikovať ich v pís. a  ústnom prejave

          -pomenovať a opísať veci v triede

          -vypočuť a zachytiť telefónne čísla

          -rátať do 1000 a pracovať s číslami

          -hláskovať slová

          Rozvíjať pravidlá slušnej a zdvorilej konverzácii ETV, ON, OaSR

          Porovnať oslovovanie vo Veľkej Británii a na Slovensku MKV

           

          MAT

           

          Prezentovať prácu pred triedou (TPaPZ, OaSR)

           

          2 Priatelia a rodina

          A Odkiaľ si? (1) 

           

          B Moja rodina (1) 

           

          C Mickey,Millie a Mut(1) 

           

          D  Aký je deň? (1) 

          Kultúra  (1)

          CLIL (1)

          Opakovanie(1)

          Projekt  (1)    

          Názvy krajín , Geografia , Svet- slovná zásoba

          Dlhá a krátka forma –to be Zápor slovesa – to be

          Rozprávanie o sebe  a iných Počúvanie s porozumením, hovorenie a písanie,  Nácvik výslovnosti

          Lexika: rodina, Dni v týždni

          Privlastňovacie príd. mená.  Privlastňovanie pomocou  ´s.  Nácvik výslovnosti,  Čítanie a dramatizácia textu

          Sloveso to be –otázka

          Počúvanie s porozumením, hovorenie a písanie

          Yes/No a Wh- otázky

          Počúvanie s porozumením, hovorenie a písanie

          Písanie adresy,  Opakovanie 2.lekcie,  Práca na projekte

           

          Rozvíjať potrebu pozitívnych rodinných vzťahov ON, ETV

           

           

           

          GEO

           

          Prezentovať prácu pred triedou (TPaPZ, OaSR)

           

          3 Môj svet

          A Mám počítač (1)

           

          B Máš domáceho miláčika? (1)

           

           

          C Mutov darček

          (1)

           

           

          D Moja škola (1)

           

           

          Kultúra  (1)

          CLIL (1)

          Opakovanie(1)

          Projekt  (1)    

          Práca s lexikou

          Sloveso – have got, kladný a záporný tvar

          Počúvanie s porozumením, hovorenie

          Nácvik výslovnosti

          Práca s lexikou

          Have got- otázka, nácvik otázky a odpovede v dialógu

          Nácvik výslovnosti

          Čítanie a dramatizácia textu

          Prídavné mená a ich  pozícia vo vete

          Hovorenie a písanie

          Práca s lexikou

          Rozvrh hodín, tvorba, porovnanie rozvrhu hodín

          Nácvik výslovnosti

          Školský systém v Anglicku

          Veda – rozširovanie slovnej zásoby

          Opakovanie 3. lekcie

          Práca na projekte

          Žiak dokáže:

          -porozumieť hlavným informáciám  z počutého rozhovoru , z krátkeho textu k narodeninách

          -porozumieť krátkemu kreslenému príbehu

          -pomenovať dni v týždni

          -opýtať sa na základné informácie o osobe

          -privlastniť rôzne veci osobám

          - vymenovať svetové štáty

          -opýtať sa vo dvojici na základné informácie o tretej osobe

          -porozumieť školskému rozvrhu a vytvoriť vlastný rozvrh, pomenovať  bežné predmety vlastnej potreby v škole, pomenovať školské predmety  a hovoriť o ich obľube, opýtať sa čo má žiak v škole

          -pomenovať farby, popísať dva obrázky a  povedať o rozdieloch

           

           

          Vedieť nadviazať, udržať konverzáciu OaSR

           

           

          Vedieť nadviazať, udržať konverzáciu OaSR

          BIO

          Porovnať školy vo Veľkej Británii a na Slovensku MKV

          Prezentovať prácu pred triedou (TPaPZ, OaSR)

           

          Práca s časopismi, slovníkmi, zakladanie portfólia (4)

          Texty súvisiace s osvojenou gramatikou a slovnou zásobou

           

           

           

          -prezentovať získané informácií z prečítaného textu pred triedou

          -vytvoriť písomný výstup do portfólia ( názov textu, kľúčové slová, obsah formou otázok a použitá literatúra)

          Prezentovať prácu pred triedou (TPaPZ, OaSR)

           

          4 Čas 

          Práca s časopismi (4)

          A Koľko je hodín

          (2)    

           

          B Môj deň (2)    

           

          C Voľný čas (2)    

           

          D Mickey,Millie a Mut (2)    

           

          Kultúra  (1)

          CLIL (História)(1)

          Opakovanie(1)

          Projekt  (1)    

           

          Jednoduchý prítomný čas.  Určovanie času

          Predložky on, at

          Počúvanie s porozumením, hovorenie a písanie

          Nácvik výslovnosti

          Čítanie, slovosled

          Jednoduchý prítomný čas- zápor

          Počúvanie s porozumením, písanie

          3. osoba singulár

          Nácvik výslovnosti

          Práca s lexikou

          Hovorenie  a písanie o sebe a kamarátovi

          Nácvik výslovnosti

          Šport, Hudba, hudobné nástroje

          Opakovanie 4.lekcie

          Práca na projekte

          Texty súvisiace s osvojenou gramatikou a slovnou zásobou

          1. písomná práca

          Žiak dokáže:

          -porozumieť prečítanému textu o voľnom čase tretej osoby

          - porozumieť krátkemu príbehu o voľnom čase, v počutom texte rozpoznať údaje o čase a aktivitách

          -opýtať sa na čas, na podobnú otázku odpovedať, opýtať sa kamaráta čo v ktorom čase robí

          -porozprávať o tom, čo robí žiak počas dňa, označiť aj čas

          - v rozhovore s kamarátom sa porozprávať o tom, čo ich zaujíma a porovnať si záujmy, prezentovať získané informácií z prečítaného textu pred triedou

          -vytvoriť písomný výstup do portfólia ( názov textu, kľúčové slová, obsah formou otázok a použitá literatúra)

           

           

          Vedieť nadviazať, udržať konverzáciu OaSR

           

           

          Porovnať šport vo Veľkej Británii a na Slovensku MKV

          TEV, HUV

           

           

          Prezentovať prácu pred triedou (TPaPZ, OaSR)

           

          Prezentovať prácu pred triedou (TPaPZ, OaSR)

          5 Miesta

          A Moja izba (2)    

          B Náš dom (3)  

          C Jej mesto (2)    

          D Mickey,Millie a Mut vonku(3)  

           

          Kultúra  (1)

          CLIL (História)(1)

          Opakovanie(2)

          Projekt  (2)   

          Práca s lexikou- nábytok Predložky

          Počúvanie s porozumením, písanie

          Väzba there is /there are

          Rozširovanie slovnej zásoby,  Opis izby

          Čítanie s porozumením a písanie, Nácvik výslovnosti

          Práca s lexikou -miesta v meste,  Počúvanie s porozumením, hovorenie, Nácvik výslovnosti

          There is –otázka a odpoveď

          Hra, Modálne sloveso can/can´t

          Britské domy, História názvov miest, Opakovanie 5.lekcie

          Práca na projekte

          Žiak dokáže:

          -porozumieť  hovorenému textu o opise izby  v byte a o opise mesta - budovy, obchody a ich umiestnenie

          -komunikovať s kamarátom o miestach v meste pričom využíva osvojenú väzbu

          -porozumieť informáciám o  výlete

          -sa opýtať kamaráta, čo vie robiť

           

           

           

          Vedieť nadviazať, udržať konverzáciu OaSR

           

          Porovnať  domy vo Veľkej Británii a na Slovensku MKV

          DEJ

           

          Prezentovať prácu pred triedou (TPaPZ, OaSR)

          Projekt: Moja rodná dedina (16)

           

           

           

           

           

           

           

           

           

          Práca v skupinách na projektoch

          Žiak dokáže:

          -použiť jednoduchý a priebehový prítomný čas, sloveso „can“, väzbu  „there is“ pri opise dediny

          -vytvoriť skupinový projekt formou plagátu

          -prezentovať projekt

          -vytvoriť prezentáciu v PowerPoint

          Akceptovať názory iných

          Pracovať spoľahlivo v rámci skupiny, Iniciovať spoluprácu a nachádzať uspokojenie v správaní a práci podľa spoločenských noriem

          Porovnať svoju prácu s inými, posúdiť prednosti iných prác a zhodnotiť, čo môžu na svojej práci vylepšiť (TPaPZ, OaSR)

          Aplikovať získané spôsobilosti z Informatiky a rozvíjať pri tvorbe prezentácií (TPaPZ)

          6 Ľudia

          Práca s časopismi (2)

          A Moji priatelia

          (2)    

           

          B Sobota ráno

          (3)   

           

          C Ideme nakupovať?

          (3)   

           

          D Oblečenie

          (2)    

           

          Kultúra  (1)

          CLIL (1)

          Opakovanie(2)

          Projekt  (2)    

           

          Používanie have got a to be pri opise ľudí

          Opis ľudí

          Čítanie s porozumením

          Počúvanie s porozumením, hovorenie, písanie

          Nácvik výslovnosti

          Prítomný priebehový čas- kladné a záporné vety

          Počúvanie s porozumením, hovorenie

          Dialogizované čítanie

          Prítomný priebehový čas -otázka

          Písanie a hovorenie o svojom živote

          Práca s lexikou –oblečenie

          Otázka – How much....

          Čítanie a hovorenie podľa obrázka

          Informácie o ľuďoch, Umenie -Opis ľudí

          Opakovanie 6.lekcie

          Práca na projekte

          Texty súvisiace s osvojenou gramatikou a slovnou zásobou

          Žiak dokáže:

          -aplikovať osvojené gramatické javy a slovnú zásobu pri opise ľudí

          -definovať pravidlá používania prítomného priebehového času

          -rozlíšiť jednoduchý prítomný čas od priebehového času

          -aplikovať časy pri opise obrázkov, činnosti počas bežného dňa

          -pracovať s bájkou a zahrať ju

          -reagovať na obraz, či sa páči alebo nie a prečo  

          -prezentovať získané informácií z prečítaného textu pred triedou

          -vytvoriť písomný výstup do portfólia (názov textu, kľúčové slová, obsah formou otázok a použitá literatúra)

          Kultúra obliekania, vzhľad a vnútorné hodnoty ETV

           

           

           

          Prezentovať sa pred triedou OaSR

          Vedieť nadviazať, udržať konverzáciu OaSR

           

           

           

          VYV

           

           

          TPaPZ, OaSR

          U8 Ideme mať piknik

          L1 Ideme mať piknik (2)

           

          L2 Plánovanie cesty (1)

          L3 Jill ide mať piknik v sobotu (1)

          L4 Judy ide domov zo školy (1)

          Práca na pozvánke

          (3)

          Plánovaná (blízka) budúcnosť

          Práca s textom, konverzačné cvičenia, nácvik písania

          Plánovaná (blízka) budúcnosť

          Príslovky pohybu

          Konverzačné cvičenia

          Rozšírenie slovnej zásoby k príslovkám pohybu

          Práca s textom, konverzačné cvičenia

          Usporiadanie obrázkov podľa posluchu, konverzačné cvičenia

           

          Žiak dokáže:

          -aplikovať čas v konverzácii a písomnom prejave

          -navrhnúť v skupine piknik v ktorom pozvú kamarátov na oslavu narodenín

          -vytvoriť pozvánku aj s programom

          -ohodnotiť svoju prácu a porovnať s inými

           

           

          Priateľstvo, tolerancia, upevňovanie pozitívnych emócii, vzťahov (ON, ETV, OaSR)

          Vedieť nadviazať, udržať konverzáciu

          Pracovať spoľahlivo v rámci skupiny

          Iniciovať spoluprácu a nachádzať uspokojenie v správaní a práci podľa spoločenských noriem

          Porovnať svoju prácu s inými, posúdiť prednosti iných prác a zhodnotiť, čo môžu na svojej práci vylepšiť

          Priateľstvo, tolerancia, upevňovanie pozitívnych emócii, vzťahov (ON, ETV, OaSR)

          Rozhodnúť, ktorý piknik je najoriginálnejší (TPaPZ, OaSR)

          Zdvorilé vystupovanie (ETV, OaSR)

          Projekt: (6) Etikety jedla a nápojov vyrobených na celom svete

           

           

           

           

          Práca v skupinách na projektoch

          Žiak dokáže:

          -vyhľadávať, zbierať a triediť  podľa krajiny pôvodu etikety z rôznych jedál, nápojov

          -prezentovať prácu pred skupinou

          Akceptovať názory iných

          Pracovať spoľahlivo v rámci skupiny

          Iniciovať spoluprácu a nachádzať uspokojenie v správaní a práci podľa spoločenských noriem

          Porovnať svoju prácu s inými, posúdiť prednosti iných prác a zhodnotiť, čo môžu na svojej práci vylepšiť (TPaPZ, OaSR)

          U11 Bol pekné dieťa

           

          L1 Bol pekné dieťa (3)

           

          L2 Taká vysoká ako sestra .... (1)

           

          L3 Včera bola sobota (2)

           

          L4 Kde ste boli? (2)

          Jednoduchý minulý čas slovesa byť – kladná a záporná veta, otázka

          2. stupeň prídavných mien

          Jednoduchý minulý čas slovesa byť – kladná a záporná veta, otázka

          Konverzačné cvičenia

          Nácvik písania

          Práca s PZ

          2. písomná práca

          Žiak dokáže:

          -definovať princípy tvorenia a použitia času

          -vysvetliť použitie tvarov was/were

          -doplniť do viet správny tvar was/were

          -aplikovať čas pri opise seba, keď boli malé deti

           

           

          Akceptovať názory iných

          Pracovať spoľahlivo v rámci skupiny

          Porovnať svoju prácu s ostatnými

          Posúdiť prednosti svojej práce a iných prác (TPaPZ, OaSR)

           

          U13 Prví ľudia boli z Afriky

          U12 Mali farmu

          L1,2,3 Prví ľudia boli z Afriky (2)

           

          L4 Čo tam bolo? (2)

           

          L1 Mali farmu (2)

          L2 Farma starej mamy .... (2)

          L3 Stará mama mala..... (2)

          L4 Starý otec mal ... (2)

           

           

          Vytváranie prezentácie v PowerPoint (4)

          Jednoduchý minulý čas slovesa byť – kladná a záporná veta, otázka

          Väzba „there was, were“

          Nejaký „some, any“

           

          Jednoduchý minulý čas pravidelných a nepravidelných slovies, kladné a záporné vety, otázky

          Žiak dokáže:

          -aplikovať čas pri opise prvých ľudí

          -modifikovať väzbu „there is/are...“ do min. času

           

          -definovať princípy tvorenia minulého času pravidelných slovies

          -spoznať cca 5 najpoužívanejších pravidelných slovies

          -vymenovať slovesá, ktoré tvoria nepravidelne minulý čas(cca 5 najpoužívanejších)

          -určiť v texte pravidelné a nepravidelné slovesá

          -použiť v písanom texte

          -navrhnúť a vytvoriť individuálny projekt, v ktorom opíšu minulým časom starého otca, starú mamu ako vyzerali a čo robili, keď boli mladí

          -navrhnúť a vytvoriť PowerPoint prezentáciu na jednoduchý minulý čas  

          Opísať, porovnať rozdiely života v dávnych vekoch  a v súčasnosti, a vývoj ľudských schopností (DEJ, ON,ZEM)

           

          Porovnať rozdielnosti života starých rodičov a súčasných detí (ON,DEJ, ENV)

          Vplyv moderných technológií na životné prostredie

           

           

           

           

           

          Aplikovať získané spôsobilosti z Informatiky a rozvíjať pri tvorbe prezentácií (TPaPZ)

          Opakovanie učiva

          Diagnostikovanie vedomostí

          Klasifikácia žiakov

           

          Prierezové témy : 

          Mediálna výchova MV                                                                                                                    

          Multikultúrna výchova MKV                            

          Environmentálna výchova ENV

          Osobnostný a sociálny rozvoj OaSR

          Tvorba projektu a prezentačné zručnosti TPa PZ

           Ochrana života a zdravia OŽaZ                              

          Predmety:  

          Etická výchova ETV

          Občianska náuka ON                                   

          Matematika MAT

          Geografia GEO                                            

          Biológia BIO

          Telesná výchova TEV

          Hudobná výchova HUV

          Výtvarná výchova VYV


          7.    Spôsob hodnotenia predmetu

          Cieľom hodnotenia vzdelávacích výsledkov žiakov v škole je poskytnúť žiakovi spätnú väzbu o tom, ako žiak zvládol danú problematiku, v čom má nedostatky a v čom sú jeho pokroky. Súčasťou hodnotenia je tiež povzbudenie do ďalšej práce, návod, ako postupovať  pri odstraňovaní nedostatkov. Cieľom je ohodnotiť prepojenie vedomostí so zručnosťami a spôsobilosťami.

              Pri hodnotení a klasifikácii žiakov budeme využívať kriteriálneformatívne hodnotenie. Merítkom kriteriálneho hodnotenia je splnenie úlohy, bez ohľadu na to, či bola úloha splnená lepšie, alebo horšie. Nerozlišuje sa teda lepší výkon od horšie. Typický príklad:  pri tvorbe projektovej práce žiakov nie je možné posúdiť, či ten ktorý žiak vytvoril projekt lepšie, alebo horšie. Formatívne hodnotenie má podobu dialógu a svojim silným motivačným nábojom vplýva na poznávaciu sféru žiaka. Jeho súčasťou je sebahodnotenie žiaka, ktoré je pomôckou k dosiahnutiu úspechu a k preberaniu zodpovednosti.

             Ako najvhodnejšiu formu hodnotenia sme zvolili formu PORTFÓLIA, nakoľko spája tak kriteriálne ako aj formatívne hodnotenie a zároveň je k nej možné priradiť aj merateľnú zložku. Portfólio má formu tabuľky a jej obsahom sú mená žiakov a merateľná aj nemerateľná zložka. 

           

          Merateľná zložka:

          • testy (revision test na konci každej lekcie)
          • čiastkové previerky na kontrolu zvládnutia učiva

          Nemerateľná zložka:

          • spolupráca – (teamwork - T)
          • aktivita (activity – A)
          • príprava na hodinu (homework – H)
          • tvorivosť (creativity – C)
          • komunikačné zručnosti (skills – reading (R), speaking (S), listening (L), writing (W)
          • projektová práca (project work – P)

              Merateľná zložka bude hodnotená formou známok 1-5 a nemerateľná zložka formou iniciál (H,C,P,...) viď. „nemerateľná zložka“.  Hodnotiace portfólio má formu posteru, na ktorom žiaci môžu sledovať svoje výsledky, či už v merateľnej alebo nemerateľnej zložke.

    • Kontakty

      • Základná škola s materskou školou Jána Vojtaššáka Zákamenné
      • +421 43 55 92 320 Riaditeľ školy - 0905 793 731 Mgr. Marta Šalatová riaditel@zszakamenne.sk Sekretariát - 0908 855 113 skola@zszakamenne.sk ZRŠ pre I. stupeň - 0918 941 979 PaedDr. Marcela Bolibruchová, PhD. zrs1@zszakamenne.sk ZRŠ pre II. stupeň - 0948 252 756 Mgr. Ivana Čičová zrs2@zszakamenne.sk ZRŠ pre MŠ - 0947 964 279 Mgr. Monika Sivčáková zrs-ms@zszakamenne.sk MŠ Ústredie - 0947 959 770 MŠ Oravice - 0908 945 260 ZŠS (jedáleň) - 0907 656 591 (prihlasovanie/odhlasovanie obedov) Vedúca ŠJ ZŠ: Kurňavková Ivana Vedúca ŠJ MŠ: Jakubčeková Ľudmila jedalen@zszakamenne.sk
      • Ulica Špitál 967/4 029 56 Zákamenné Slovakia
      • 36140783
      • 2021390822
      • Úhrada stravy v ŠJ: SK92 5600 0000 0040 4136 2006 Úhrada školného v materskej škole: SK75 5600 0000 0040 4136 9005
    • Prihlásenie